ÍZ DÖMPING

Ne csak azért együnk, hogy éljünk!

"Pilóta golyó". Sütés néküli finomság.
Glutén -, tej - és hozzáadott cukortól mentes express édességek.

 20211027_205514.jpg Mindenki érezte már azt az érzést, hogy enne valami finomat, de se kedve, se ideje nincs, hogy pepecseljen az elkészítésével! Ez a "kérek valami finomat, most azonnal" életérzés. :) Mi ilyenkor ezt a tényleg gyors finomságot szoktuk elkészíteni. Az elnevezése onnan jött, hogy amikor párom először megkóstolta gyermeki lelkesedéssel csak ennyit mondott: "ó ez olyan, mint a Pilóta keksz tölteléke!" Így született meg a Pilóta golyó! :)

Hozzávalók:

- 100 gramm földimandlulaliszt = tigrismogyoróliszt alaposan megőrölve kávédarálón. Mivel erősen szemcsés, ami ropoghat a fogunk alatt ezt a műveletet nem érdemes lespórolni. Nekünk idáig a Naturmind - os márka jött be a legjobban, mert náluk finomabb szemcséjű, így kevesebb ideig kell darálni. Ettől a művelettől eltekintve egy kifejezetten jó alapanyag. A nevével ellentétben ez nem csonthéjas termés, hanem egy gyökérzöldségnek a gumóiból készül. Azáltal, hogy finomabb szemcséjűvé tesszük "darát keksz" alapként működhet és sok mindent készíthetünk el vele!

- 2 evőkanál porrá őrölt eritrit (vagy bármi más édesítő).

- 2 evőkanál jóminőségű, cukrozatlan kakaópor.

- 2 evőkanál növényi tejföl. (Mi az aldis Natur aktiv kókuszkrémet használjuk, mert egész egyszerűen ennek van tejes íze!).

20211027_205218.jpg

Elkészítése:

A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk és körülbelül 10 darab golyót formálunk belőle. Ha netán túlhígítottuk a tejföllel ne ijedjünk meg, mert ha betesszük a hűtőbe 1 órára szépen összeáll, megkeményedik. Vendégvárásra is elkészíthetjük úgy, hogy a masszát egy éjszakára lefedve a hűtőbe hagyjuk majd másnap golyókat formálunk belőle és a tálalásig ismét a hűtőben tesszük.

Pár tanács:

1. Ez az édesség annyira egyszerű, hogy nehéz elrontani! Egyedül az vehet le az élvezeti értékéből, ha nem őröljük meg alaposan a lisztünket! Onnan tudjuk, hogy jó munkát végeztünk, hogy a teljeskiőrlésű lisztekhez hasonlóan ennél a lisztnél is láthatunk apró, barna színű rostokat. Ezeket kell minél kisebbre őrölni!

2. A kakaó mennyiségét ízlésünk szerint változtassuk! 

3. A növényi tejfölt óvatosan adagoljuk, mert túlhígíthatjuk. Néha elég másfél evőkanálnyi is. Ha mégis megtörténik, hogy folyósabb lett a vártnál, a hűtőbe tévve ezt is orvosólhatjuk!

Szénhidrátértéke: 

A kókuszliszthez hasnlóan alacsony a szénhidráttartalma. 100 grammban 40 gramm lassan felszívódó szénhidrát van. 10 gombócnál, így 1 gombócra 4 gramm szénhidrát jut.

20211027_205730.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://4everwomen.blog.hu/api/trackback/id/tr9216738578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ÍZ DÖMPING

Jóval változatosabb a glutén - és tejmentes étkezés, mint gondolnánk. Anyagcserezavarral élők számára jött főképp létre ez a blog, de ha változatos étkezésre vágyik valaki illetve újdonságokra akkor is itt a helye!

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

Friss topikok

süti beállítások módosítása