ÍZ DÖMPING

Ne csak azért együnk, hogy éljünk!

Shake: gyors, finom és egészséges. Ha otthon készítjük. :)

 shake.jpg

   Már lassan hónapok óta, hogy beköszöntött a jó idő, na meg persze a nyári hangulat és ezzel párhuzamosan a sokak által látogatott kávézókban, gyorséttermekben ott sorakoznak a finomabbnál finomabb hűs édes, tejszínes italok; a shakek. Az nagyon is rendjén van, hogy már ezeken a helyeken is tudunk kávézni, ha egészségi okokból vagy csak a tudatos étkezés jegyében nem tejjel, hanem más tejpótlóval kérjük a kedvenc kávénkat! Viszont továbbra is csak lebiggyesztett szájjal nézhetünk a shakekre, amiket jó ízűen iszogatnak körülöttünk. Amikor már vagy tucatjára jártam így döntöttem el magamban: NEM FOGOK LEMARADNI ÉN SE ERRŐL AZ ÉDES CSÁBÍTÁSRÓL! MEGCSINÁLOM A SAJÁT SHAKEMET!

   Így is tettem! :) Az eredmény pedig sokkal finomabb lett, mint azok a társaik, amiket itt - ott kaphatunk! Ráadásul számos előnye is van:

- gyorsan elkészül.

- olcsóbb, mint ha megvennénk.

- úgy teszünk magunkkal jót, hogy közben még igazi kényeztető élményben is részünk van.

Mi kell hozzá?

shake2.jpg

- turmixgép.

- mértékkel bogyós gyümölcs. Mi az epret választottuk, mert idény gyümölcs, jó a glikémiás indexe és telítettsége is. Az áfonya is jól választás és könnyen emészthető.

- kókuszkrém (Cocomass).

-fahéj. 

- a hűtő mélyhűtő része.

- kedvenc poharunk.

Elkészítése:

Tegyük pár percre mélyhűtőbe a gyümölcsöt és a kókuszkrémet majd öntsük a turmixgépbe és turmixoljuk össze. Ezután öntsük bele egy tálba, tegyünk hozzá ízlés szerint fahéjat.  Ha szükséges édesíthetjük glicinnel (AIP - ban sajnos nem túl sok édesítési lehetőség közül válogathatunk ). Utóbbiból tényleg elég kevés is, mert erős az édesítő ereje! Viszont körültekintéssel használjuk, ugyanis nyugtató és alvást segítő hatással is rendelkezik. Mindenféleképpen kérjük ki hozzáértő véleményét! Természetesen ki is hagyhatjuk a turmixunkból! Arra is ügyeljünk, hogy bár megengedett a bogyós gyümölcs kismértékű fogyasztása, az AIP kezdeti szakaszában általában nem javasolják a táplálkozási szakértők. Adjunk időt, hogy emésztőrendszerünk új erőre kapjon és utána próbálkozzunk kis adagokban, kezdetben pár szemmel és soha ne vacsorára!

Végezetül pedig öntsük poharakba és már ehetjük is! :)

Kellemes hűsölést!

 

Kérem minden kedves olvasómat, hogy mindig kérje ki orvosa, dietetikusa, étkezési tanácsadója véleményét, hogy az itt található receptek beilleszthetőek - e a számára kialakított étkezésbe?! Köszönöm!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://4everwomen.blog.hu/api/trackback/id/tr7514013508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ÍZ DÖMPING

Jóval változatosabb a glutén - és tejmentes étkezés, mint gondolnánk. Anyagcserezavarral élők számára jött főképp létre ez a blog, de ha változatos étkezésre vágyik valaki illetve újdonságokra akkor is itt a helye!

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

Friss topikok

süti beállítások módosítása