ÍZ DÖMPING

Ne csak azért együnk, hogy éljünk!

Gyümölcsös kókuszjoghurt az AIP - os tízóraik, uzsonnák hívogató ínyencsége. :)

 20180817_164439.jpg 

Akik követjük vagy épp követtük ezt a diétát jól tudjuk, hogy az emésztőrendszerünk, bélflóránk rendbetétele az egyik sarkalatos pontja a kúrának. Legtöbben táplálékkiegészítők formájában juttatják be a jótékony baktériumokat, de sokkal kellemesebb módja, ha az étellel visszük be a szervezetünkbe, ahogy eleinte tették is elődeink.

   Persze sokak fejében érthetően adódik a kérdés: mégis hogyan, ha tejterméket, így joghurtot se fogyaszthatunk?! A válasz egyszerű: esetünkben is van egy fogyasztható tej/ital; ez pedig a kókusztej. Utóbbit ugyan úgy tudjuk beoltani, mint állati eredetű társait; tehéntejet, juhtejet, kecsketejet. Természetesen azért rá kell segíteni egy plusz alapanyaggal, ami nem más, mint a zselatin. Utóbbi azért is hasznos, mert így újabb kollagénhez is juthatunk a gyógyító csontlevesen mellett.

Egyes üzletekben már hozzájuthatunk kész gyümölcsös kókuszjoghurtokhoz, de ezek ára nem épp pénztárca kímélő illetve ha magunk készítjük mi dönthetjük el milyen gyümölcsöt teszünk bele. Nem beszélve arról az örömről, amit egy saját készítésű finom étel adhat nekünk! :)

 Lássunk is hozzá:

1. Első körben elkészítjük a kókusztejet. Ne ijedjen meg senki, mert nem igényel komoly konyhai gyakorlatot.

   1 csomag kókuszreszeléket beleöntünk egy lábasba és hozzáadunk 1,5 liter vizet. Minimum 10 percig főzzük, hogy kiadja a kókuszzsírt. Ez után kihűtjük és beletesszük kis adagokba egy turmixgépbe és leturmixoljuk, hogy finom szemcsés állagúvá váljék a kókuszreszelék benne. Persze az is jól működik, ha mielőtt megfőznénk megőröljük kávédarálón a kókusz reszeléket.

  Ha kész átszűrjük egy gyógyszertári tisztaságú gézen! Általában minden konyha folyamatnál, de a savanyításnál, befőzésnél különösen fontos, hogy a tisztaságra fokozottan ügyeljünk!

2. Amikor szoba hőmérsékletűre hűlt a kókusztejünk tesszük hozzá a probiotikumot. Vegyünk ki az általunk használt táplálékkiegészítőből (probiotikumból) 2 darab kapszulát, szedjük szét és a tartalmát öntsük a kókusztejünkbe.20180817_164416.jpg

3. Előzőleg beáztatott zselatin lapokat csavarjunk ki és forró vízben olvasszuk fel majd adjuk a már előzőleg probiotikummal beoltott kókusztejünkbe. Meleg helyen 22 órán át hagyjuk állni. Onnan tudjuk, hogy jó - e, hogy miután letelt a 22 óra  megkóstoljuk. Ha enyhén savanykás rendben van és már tehetjük befőttes üvegbe. Utána pedig a hűtőbe. 4 - 5 napig áll el. Minden alkalommal hagyunk egy keveset, így nem kell felhasználni újabb kapszulákat, hanem ez lesz az oltóanyagunk, ebből teszünk egy keveset a kókusztejbe!

4. Lehet reggelire is, de leginkább tízóraira vagy uzsonnára, kiegészítésképpen együk, főképp inzulinrezisztenciásoknál. A hűtőből kivéve tegyünk pár kanállal egy pohárba és adjuk hozzá a kedvenc bogyós gyümölcsünket (piros vagy fehér ribizli, áfonya, fekete ribizli). Érdemes egy 10 perccel előbb kivenni, hogy ne okozzon gondot a lehűlt joghurt a torkunknak, pajzsmirigyünknek. Arra is figyeljünk, hogy túl sokáig ne hagyjuk szoba hőmérsékleten, mert hamar folyóssá válhat. Tegyük mindig vissza hűtőbe és hamar fogyasszuk el a poharunkba töltött joghurtot. Jó, ha tudjuk azt is, hogy probiotikumot, probiotikus terméket sem lehet korlátlan mennyiségben fogyasztani. Itt is hasznos, ha egy hozzáértő véleményét kérjük ki, hogy mennyit érdemes belőlük szedni illetve joghurt formájában fogyasztani!

Váljék mindannyiunk egészségére! :)

 

Ne feledjük el, hogy minden diéta igénybe veszi a szervezetünket, még ha pont az egészségünk jobbítására is fogtunk bele. Ezért kérek mindenkit, hogy mielőtt elkészítené a blogomon található ételeket kérje ki szakértők véleményét (orvos, dietetikus, funkcionális étkezési terapeuta), hogy számára ez a diéta és az itt található ételek beilleszthetőek - e a személyes étkezésébe?! Köszönöm!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://4everwomen.blog.hu/api/trackback/id/tr1514187063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ÍZ DÖMPING

Jóval változatosabb a glutén - és tejmentes étkezés, mint gondolnánk. Anyagcserezavarral élők számára jött főképp létre ez a blog, de ha változatos étkezésre vágyik valaki illetve újdonságokra akkor is itt a helye!

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

Friss topikok

süti beállítások módosítása