ÍZ DÖMPING

Ne csak azért együnk, hogy éljünk!

Különleges étrendek I. AIP (Autoimmun Protokoll)

                                                 

                                         

                                                     "...az egészség az Ember szabadsága,
                                                      amely képessé teszi arra, hogy a jelenben
                                                     éljen, és beteljesítse életútját..."

                                                               Samuel Hahnemann

 

life_and_food.jpg

 

Amikor valaki megbetegszik és ez az állapot állandósul megpróbál valami segítség után nézni. Kipróbál különféle diétákat, alternatív gyógymódokat is, hogy jobban legyen és újból minőségi, teljes életet élhessen. Én legalábbis biztos ez a típus vagyok! Így akadtam rá pár hónapja egyik rokonomon keresztül az AIP - ra. Ha feloldjuk a rövidítést a névadás már mutatja miről is szólhat ez az étkezés/diéta . Újból visszaállítani a testnek a természetes védekezőképességét és leállítani a káros autoimmun folyamatokat, hogy szervezetünk a bástyánk, a véderőnk legyen és ne pedig az ellenségünk! Így kihagy az ételekből, étkezésből minden olyan alapanyagot, ami allergiát okoz (glutén, tej, tejtermékek, paprika, paradicsom, nehéz fűszerek, burgonya, rizs stb..) Én ismét nem, mint dietetikus, táplálkozás szakértő adok tippeket, hanem, mint egy gasztronómiai utazó, aki itt is próbál minél több finomságot találni és elkészíteni, ami nem mellesleg még a testének is jót tesz!

 012_1.JPG

Természetesen itt is a személyre, egyénre szabottság a legjobb út egy olyan szakértő vezetésével, aki figyelembe veszi az egészségi állapotunkat, betegségeinket, egyéni érzékenységünket! Figyeljünk arra, hogy olyan dietetikushoz, orvoshoz forduljunk, aki folyamatosan oda figyel a diétánkra és meghatározza, hogy mennyi ideig folytathatjuk ezt a fajta étkezést! Én az egyik, akit követek a közösségi oldalon ebben a témában Angela Kulcsár. Ő képesítését külföldön; az amerikai Functional Medicine University Diagnostic terapeuta szakán szerezte meg. Egészségügyi képesítéssel regisztrált terapeuta és Funkcionális táplálkozási tanácsadó. Jelenleg pedig orvostan hallgató. Ezekből is kiderül, hogy tovább képezi magát, a tudását, ami véleményem szerint nagyon fontos, hiszen minden területen, de az orvostudományban különösen lényeges, hogy az adott szakember tisztában legyen a legújabb kutatási eredményekkel és ezáltal hatékonyabban segíthessen a hozzáfordulókon. A másik, ami hitelessé teszi, hogy maga is kigyógyult két gyógyíthatatlannak definiált betegségből. Honlapja itt tekinthető meg, lentebb pedig két közösségi oldala. https://www.angelakulcsar.com/about https://www.facebook.com/profile.php?id=100015723671361  https://www.facebook.com/Tudom%C3%A1nyos-t%C3%A1pl%C3%A1lkoz%C3%A1s-Angela-Kulcsar-oldala-363199740797062/

 

 aipos_ebed_007_elenkebb.jpg

 

Jó hír a 160 grammos diéta követőinek, hogy ezekkel az ételekkel is összehozható a javasolt szénhidrátmennyiség. Nem tagadom, hogy időigényes, de  megéri a befektetett időt!

 

1. AIP ebéd. Bazsalikomos nyúl máj illatos sült paszternákkal.

- Megtisztítjuk, megmossuk a paszternákot és kevés sóval megfőzzük bő vízben. Miután elkészült kizsírozott tepsibe tesszük és 200 fokon ropogósra sütjük. Belül puha marad, kívül pedig roppan. :)

- Bimbóskelt szintén előkészítjük és megfőzzük bio vegetás (http://4everwomen.blog.hu/2017/09/25/hazi_vegeta_adalek_mentes_izesitok#more12895020), sós vízben. Utána nagyon kevés zsíron átpirítjuk!

- Fekete sárgarépát (bio piacok, Auchan) konyhai eszköz segítségével vékony szálakra vágunk. Edényben kevés vízben megpároljuk, só hozzáadásával. Ez után pedig átsütjük szintén kevés zsiradékon.

aipos_ebed_001_kozelrol.jpg

 

- Végezetül elkészítjük a bazsalikomos májat. 1 fej közepes nagyságú vöröshagymát zsiradékon üvegesre pároljuk úgyhogy előtte hosszú szálakra vágjuk fel és sót dobunk rá. A csíkokra vágott májat erre tesszük rá és 6 percig sütjük, közben átforgatjuk, hogy minden oldalról alaposan megsüljön! Amikor kész rászórunk 1 gerezd zúzott fokhagymát és 1 csapott kávéskanálnyi szárított bazsalikomot. Az egészhez annyi vizet öntünk hozzá, hogy a fűszerek ne süljenek, hanem párolódjanak! Tényleg kevés víz kell hozzá! Amikor elkészült; hozzá tesszük a köreteket és házi készítésű (tejsavas erjesztésű) savanyúsággal tálaljuk. AIP étkezésben az emésztéskímélő zöldségekből készüljön a savanyú: uborka, répa. Aki nem érzékeny a káposztára eheti azzal is!

 

csalamade_003.JPG

 

Szénhidrátmennyiség 1 főre:

- paszternák. 18 g szénhidrát/100 g => Ha 150 grammot veszünk 27 g szénhidráthoz jutunk

- kelbimbó. 9 g szénhidrát/100 g

- fekete répa.10 g szénhidrát/100 g => Ha itt is 150 grammot veszünk 15 g szénhidrátot kapunk.

Így összesen 1 ebédre 1 főnek 51 g szénhidrátot minimum össze tudunk hozni! A zöldségek mennyiségén bátran kedvünk szerint változtassunk diétánkhoz és/vagy ízlésünkhöz igazítva. ;)

 aipos_ebed_001_vagva.jpg

 

Jó étvágyat és jó egészséget kívánok! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://4everwomen.blog.hu/api/trackback/id/tr8513174042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ÍZ DÖMPING

Jóval változatosabb a glutén - és tejmentes étkezés, mint gondolnánk. Anyagcserezavarral élők számára jött főképp létre ez a blog, de ha változatos étkezésre vágyik valaki illetve újdonságokra akkor is itt a helye!

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

Friss topikok

süti beállítások módosítása