ÍZ DÖMPING

Ne csak azért együnk, hogy éljünk!

Egyszerű Édes Angol Pogácsa (AIP kompatibilis) Csupán 5 Hozzávalóból.

 20180318_132341.jpg

   Édesanyámmal szüntelenül keressük, kikísérletezzük azokat a finomságokat, amelyekkel könnyebbé tehetjük az AIP diétánkat, színesíthetjük étkezésünket és újabb ízeket vihetünk a hétköznapokba vagy épp az ünnepi asztalt tehetjük általa még hívogatóbbá! Még ilyenkor is. :)

  Az édes pogácsa Angliában a délutáni teázás egyik gyakori kísérője. Ahoz, hogy egy egészségesebb verzióját készíthessük el csak néhány hozzávalót kell a kamránkból elővenni.

 20180318_131302.jpg

                    - 36 dkg sárga vagy fehér batáta (tisztítás után mérjük le!).

                    - 10 púpozott evőkanál kókusz liszt vagy darált kókuszreszelék.

                    - ízlés szerint: fahéj illetve bio citrom reszelt héja és leve.

                      (A citromleve fújja fel majd a szódabikarbónát!)

                    - csapott mokkás kanál szódabikarbóna.

                    - felolvasztott kókusz zsír, 1 evőkanállal.

 20180318_132725.jpg

   Kevés vízbe (annyiban, hogy ellepje) feltesszük főni a vékonyra felszeletelt batátát. Addig kell főzni, hogy teljesen elfője a levét, de arra ügyeljünk, hogy ne égessük le! Maradjon rajta egy kevés víz, majd tőrjük össze villával. Krémszerű állaga legyen! Teljesen kihűtjük és hozzátesszük a szintén kihűlt kókuszolajat (de csak annyira hűljön ki, hogy még folyékony legyen!). Fűszerezzük fahéjjal, reszelt citromhéjjal és a citrom levével (kb. fél citroméval). Végezetül hozzáadjuk a kókusz lisztet/darált kókuszreszeléket. Olyan sűrűségű legyen, mint a pogácsa tészta. Tepsibe szilikonos sütőpapírra pici golyókat formázunk és mindegyik tetejét villával lenyomjuk. Mi 27 darab pogácsát készítettünk belőle. 1 pogi szénhidrát értéke körülbelül 3,5 gramm (mindenesetre számoljunk utána, több szem többet lát!). 

  Előmelegített 180 fokos sütőbe készre sütjük. Kb. 20 perc, de figyeljük! Amikor halvány aranybarnára sült akkor jó.

  Hideg helyen 2 - 3 napig áll el. Bár utóbbi ritka nálunk, mert hamar eltűnik a tányérról! ;)

Jó sütizést kívánok! :)

 

Kérem minden kedves olvasómat, hogy mielőtt kipróbálná bármelyik itt található receptet kérje ki dietetikusának vagy orvosának a véleményét, hogy beilleszthető - e a diétájába?! Köszönöm!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://4everwomen.blog.hu/api/trackback/id/tr4313750346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ÍZ DÖMPING

Jóval változatosabb a glutén - és tejmentes étkezés, mint gondolnánk. Anyagcserezavarral élők számára jött főképp létre ez a blog, de ha változatos étkezésre vágyik valaki illetve újdonságokra akkor is itt a helye!

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

Friss topikok

süti beállítások módosítása