ÍZ DÖMPING

Ne csak azért együnk, hogy éljünk!

Grízes tészta: gondoljuk újra!

   Gondoljuk újra egy olyan ember szemszögéből, aki nem ehet búzát, így értelemszerűen grízt sem! Mivel pótolhatjuk ezt az igazán gyors és nálunk, Magyarországon közkedvelt étel alapvető hozzávallóit? A grízen kívül a tészta is probléma lehet, bár arra többféle gluténmentes verziót is találhatunk! Na de a grízt mivel helyettesítsük??

20210508_151704.jpg

- Quinoával. Mint mindennél, ennél az alapanyagnál is ha tudjuk, hogy kell vele bánni, utána már szinte gyerekjáték a vele való főzés - sütés!

Íme a seperc alatt elkészíthető recept!

- Fejenként 1marék quinoá (természetesen, aki szénhidráttal is számol az tetszés szerint kalkulájon vele!).

- Fejenként 50 gramm kínai rizstészta (szélesmetélt!). Azért is érdemes ezt a tésztafélét választanuk, mert az elkészítési ide jóval rövidebb, mint bármely más tésztáé!

- Házi lekvár. Álltalában itthon a sárgabaracklekvárt szeretik leginkább használni, de bátran kísérletezzünk másfélével is. Én a képen látható Grízestésztához házi almalekvárt használtam, de készíthető bogyósgyümölcsökből is. Ribizli, eper, málna, sőt még áfonya is felhasználható hozzá! Rögtönözhetünk is; épp aktuális idény gyümölcsből vagy faggyasztottból is készíthetünk egy kevés lekvárt, ha odatesszük főnni majd fahéjjat, édesítőt teszünk hozzá és kihülés után botmixerrel összeturmixoljuk. Persze darabosra is hagyhatjuk! Ki hogy szereti?!

20210508_151618.jpg

   A quinoát egy serpenyőben megpirítjuk majd felöntjük vízzel. Ha felforrt még hagyjuk picit főni majd leöntjük róla a vizet(ezzel a keserű ízt eltávolítjuk róla) és újjat teszünk rá, hogy tovább főzzük amíg a szemek ki nem nyílnk, meg nem dagadnak. Ezután leöntjük róla ezt a főző vízet is! Ha úgy látjuk, hogy túl vízes még rajta hagyhatjuk a gázon egy kicsit!

  Eközben egy lábasba felteszünk forni vízet majd ha felfort elzárjuk alatta a gázt és beletesszük a rizstésztánkat. Körülbelül 5 perc alatt kész is lesz! Leöntjük róla a vízet és a tésztát a serpenyőben lévő quinoára tesszük. Összeforgatjuk a tésztát és a quinoát majd tányérra helyezzük és pár kanál házi lekvárt kanalazunk rá.

 

Második fogásként a déli ebédhez tálalhatjuk, de délutáni étkezésként is megállja a helyét!

A bejegyzés trackback címe:

https://4everwomen.blog.hu/api/trackback/id/tr4816528478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ÍZ DÖMPING

Jóval változatosabb a glutén - és tejmentes étkezés, mint gondolnánk. Anyagcserezavarral élők számára jött főképp létre ez a blog, de ha változatos étkezésre vágyik valaki illetve újdonságokra akkor is itt a helye!

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

Friss topikok

süti beállítások módosítása